Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Sigge Svamphund - 18 juli 2008 17:59

Jag har inte gjort så mycket idag.

Råkade ut för det där eländiga passa huset.

Matte skulle åka och handla på förmiddan och jag fick inte följa med.

Anser att det är min hundliga rättighet att följa med och övervaka alla inköp.

När hon kom hem så insåg jag att hon hade varit i Grisöronaffären eftersom jag fick ett nytt fullkomligt onödigt fästinghalsband.

Undrar just hur många nödvändiga saker som fanns att handla där?

Men tipset till alla andra hundar var det........

Jag har kommit på ett sätt att aktivera min människa.

Råkar ju ständigt och jämt ut för att matte gömmer mina saker eller mitt godis för att jag ska leta efter det.

Tycker att hon ska ägan sej åt samma sak.

Nu vågar jag inte gömma hennes saker utan använder mej av mina egna.

Efter passa huset så skulle jag gå ut.

Tog med mej min badleksak för att vara säker på att få gå till sjön.

Här har jag precis tagit ett dopp och kommer tillbaka med badleksaken.

Nu förväntar sej matte att jag snällt ska placera den vid hennes fötter.

Det kan hon glömma!!!!

Jag fortsätter en bit och så gömmer jag den.

Här har jag gömt den och försöker få matte att begripa var den ligger.

Människor har ju urusla nosar och är överlag ganska trögtänkta så man måste vara väldigt tydlig.

Jag brukar stirra på matte och sen stirrar jag lika intensivt åt det ställe där jag gömt saken.

Råkar ofta ut för att hon påstår att jag ska hämta den.

Men det är bara att vara orubblig så brukar människan förr eller senare ge upp och börja leta. Var beredd på att det kan ta tid innan den gömda saken hittas eftersom människor tydligen är oförmögna att lukta sej till saker.

Ofta får man hålla på ganska mycket med att stirra på stället där den ligger.

Så där!

Hon hittade den efter en massa hjälp från mej och jag kunde fortsätta mitt badande.

Denna lek går alldeles utmärkt att utföra med andra leksaker, pinnar eller vad man nu finner lämpligt.

Matte brukar muttra om att det är min uppgift att leta efter saker som hon gömt åt mej, inte tvärtom.

Men jag anser att ska jag vara tvungen att leta så ska hon också prova på det och bli aktiverad.

Får jag hålla på ett tag så kanske hon kommer att bli riktigt duktig på att hitta gömda prylar.

Ni hundar som vill aktivera era människor tycker jag ska testa detta.

Nu ska jag försöka få matte att inse att vi ska gå till skogen.

Har inte varit i nån skog idag så det kan vara dags nu.

Kanske går att hitta nån svamp också.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards