Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Sigge Svamphund - 17 juli 2008 18:06

Till att börja med så får ni klara er utan bild idag.

Matte hade tänkt visa en film när jag jobbar som svamphund.

Men det blev inget filmat.

Jag fick ju åka till det där superhemliga kantarellstället idag.

På väg dit så stannade vi så jag kunde kolla ett annat ställe där jag hade små kantarellvalpar på tillväxt. Jodå, en del av dom hade blivit kantareller.

När vi var där så regnade det lite grann.

Men på väg till det andra stället så kom solen fram igen.

Många av mina kvarlämnade kantarellvalpar hade blivit kantareller.

Matte gnällde över att det var torrt.

Men då öppnade sej himlen och regnet började vräka ner!

Alltså blev både jag och matte väldigt blöta.

Fast jag fortsatte att leta kantareller i alla fall. Insåg att det inte var nån ide att försöka få gå till bilen innan det var ordentligt genomsökt där.

Så på grund av ösregnet blev det ingen film på mitt svamphundsjobb.

Hittade i alla fall några liter kantareller och det finns massor med kantarellvalpar som förhoppningsvis växer ordentligt nu när det kom regn.

Förhoppningsvis så kan matte filma mej nästa gång vi är där eller på annat lämpligt svampställe.

Kan ju vara bra för blivande svamphundar att se hur man ska göra.

Fast jag blev lite besviken på korvtilldelningen.

All den där goda "kortdatum korven" har jag ätit upp.

Nu var det nån annan korv så av nån anledning hade matte gjort mindre korvbitar.

Alltså mindre belöningsbitar varje gång jag markerade.

Hm, det gillar jag inte riktigt. Ska vara mycket korv och stora bitar.

Kanske ska ta ett snack med hundombudsmannen?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards