Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Sigge Svamphund - 15 juli 2008 19:15

I dag har det inte varit nån sån där semsterdag.

Alltså inga mackor, men där emot resten av gårdagens korv.

Matte skulle ut i skogen och göra saker.

Vi åkte till Sagostigen.

Där tyckte matte att jag kunde bli kompis med de här typerna.

Tyckte absolut inte jag.

Skällde ut dom och då gick de och gömde sej. Alltså är de inte intresserade av att äta hundar.

Matte säjer att mina smaskiga grisöron kommer från såna djur.

Hm, kanske ska testa nästa gång jag träffar dom?

I skogen så inspekterade jag min älskade bäck.

Men den var nästan utan vatten nu igen!

Mycket irriterande att inte kunna sköta den som jag brukar.

Hjälpte matte att plocka såna här blommor.

De heter visst älggräs och av dom ska det bli nån saft som sen ska bli gele.

Gick inte bra att plocka.

Matte ville bara ha blommorna och när jag försökte plocka så lyckades jag dra upp hela plantor. Ska hålla mej till svampen.

Hittade i alla fall en ordentlig spagrop.

Fixade till ordentliga lerinpackningar i den.

Lerinpackningarna innebar att jag fick gå till en av alla mina sjöar och bada.

Hade planer på ännu flera inpackningar sen, men matte tyckte att vi skulle gå en spagropsfri väg tillbaka.

Kom på att det var ganska länge sen som jag tillverkade flis.

Hittade en mycket bra stubbe som jag slaktade nästan helt.

Har alltså flis till salu om nån är intresserad.

Hittade svamp idag också.

Men inte kantareller utan såna som heter föränderlig tofsskivling. Så plockade jag en björksopp också.

Men den var visst alldeles för gammal.

Fick i alla fall en massa korv.

I morgon ska jag få göra nåt skoj säjer matte, men vad det är ska bli en överraskning.

Lovar att berätta imorgon om det var något skoj,

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards