Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 juni 2008

Av Sigge Svamphund - 29 juni 2008 18:02

Idag har jag gjort årets fynd!

Kan helt sluta leta saker nu (det där tror jag inte själv på).

Så här var det.

Jag fick åka till min skog med min älskade bäck idag igen.

Som vanligt hade jag ju mycket att göra både i skogen och med bäcken.

Kollade en del andra ställen än de jag kollade häromdagen när min nya polare Ozzy var med.

Mycket bra för det är helt plötsligt riktigt mycket vatten på en del ställen i bäcken.

Matte ägnade sej åt att ta såna här onödiga kort på min bäck.

Ska den fotograferas ska jag vara med!

Medan hon höll på med det så fick jag syn på nåt bekant.

Så här var det.

I maj förra året så fick jag en ny frisbee. Den skulle flyta och alltså skulle jag kunna ha den när jag badade. Hade den med mej till min sjö där bäcken börjar.

Men frisbeen sjönk och både jag och matte trodde att den var borta för alltid.

Så idag när matte höll på med sin onödiga fotografering så såg jag nåt bland stenarna.

Där satt min förlorade frisbee fast!!!!!!

Matte missade ju allt och fick bara syn på mej med den i munnen.

Troligen så var det så att den inte sjönk ordentligt utan flöt under ytan bort till bäckens inlopp. Sen har den följt med vattnet i bäcken några hundra meter innan den fastnade bland stenarna.

Här är jag med vad jag anser vara årets fynd, min frisbee.

Den har klarat ett helt år i vattnet. Ok den är mycket blekare i färgen men precis lika bra som den var innan den försvann.

Kollade tillbaka i bloggen och såg att det var 20 maj förra året som den försvann.

Tro inte att jag tänker bada med den igen, nu ska jag vara rädd om den.

Hittade några svampar också, men blev inegn bild på dom för batteriet i kameran la av.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards