Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Sigge Svamphund - 27 juni 2008 17:56

Dagen började tidigt och jag begrep precis vad som var på gång.

Jag var tvungen att passa huset medan matte var och passade den där lilla chihuahuan. Tycker fortfarande att jag borde få följa med och lära den om hundlivets väsentligheter.

Men hon kom ju tillbaka och då var det dags för skogen.

Fick åka till en av mina bra skogar där jag brukar göra mycket fynd.

Matte skulle titta efter kantarellvalpar och jag hade också diverse planer.

Började mycket bra.

Hann inte gå speciellt långt innan jag gjorde mitt första fynd.

Nån gummigrej som har suttit på en hästfot.

Bra att hästen hade haft vänligheten att tappa den, för jag hade väldigt mycket skoj med den ett bra tag.

Men jag glömde alldeles bort den när jag kom till huset med vattenkannorna.

Idag följde matte efter mej för att se vad jag egentligen gör. För att vara på den säkra sidan att hon inte skulle försöka hindra mej så stoppade jag tallkottar i öronen. Hörde absolut ingenting när hon påstod att jag skulle komma tillbaka.

Jag vet ju var "mina" vattenkannor står så jag hämtade snabbt en. Men fick som vanligt inte behålla den. Va då, det finns flera stycken vid huset alltså borde jag få en av dom.

Sur över att ha blivit lurad på vattenkannan igen så höll jag mej på lite avstånd från matte.

Mycket lönande för mitt inne i skogen så hittade jag en hundleksak.

Det jag hittar i skogen tillhör mej.

Här är jag på väg till matte med mitt fynd.

Här står jag med fyndet kamptrasan och väntar på att matte ska busa med mej och den.

Hade väldigt mycket skoj med den resten av tiden jag var i skogen och nu har jag den i mina samlingar här hemma.

Jag letade faktiskt upp några små kantarellvalpar också. Men nu är det så torrt igen att det måste komma massor med äckligt regn för att de ska växa,

För övrigt så begriper jag inte vad matte menar när hon påstår att min blogg borde byta namn.

Har hört nåt om att den borde heta skrotsamlande hunden Sigge.

Jag samlar inte alls skrot utan bara en massa bra saker!

Förövrigt så jobbar jag ju som svamphund bara det finns svamp. Människor är oförstående!

Resten av dagen har jag ägnat åt vanliga saker som bad och annat nödvändigt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards