Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Sigge Svamphund - 24 juni 2008 18:08

Eftersom jag lyckades nosa upp de där två sopparna igår så bestämde matte att det var dags för mer svamphundsjobb idag.

Först fick jag åka till mitt superhemliga superbra kanatrellställe.

Men det var alldeles tomt. Inte en endaste svamp i sikte.

Fast jag fick en massa beröm för att jag kom ihåg var det brukar löna sej att leta.

Så klart jag kommer ihåg, är inte lika senill som min matte.

När jag ändå var ute och åkte så fick jag kontrollera en skog till.

Där var det bättre.

Finns massor med yttepytte kantarellvalpar.

Kolla bilden längst ner och jämför med enkronan så syns det hur små de är.

Hoppas att de växer fort så jag kan börja jobba på allvar.

På eftermiddan så gick jag som vanligt och badade.

Men det blåste så mycket att det gick stora vågor på sjön. Ganska jobbigt att simma då. Fick inte använde min badleksak fr matte trodde att den skulle blåsa iväg alldeles för långt. Simmade efter pinnar i stället.

Hittade ganska mycket mogna blåbär också.

Blåbär är gott!

I morgon så ska jag få träffa en ny hund.

En som bloggar ibland och bor ganska nära mej. Jag har tjuvlyssnat på mattes telefonsamtal och förstått att vi ska träffas i skogen.

Perfekt jag har redan räknat ut massor som jag ska visa för min blivande kompis.

Rapport kommer imorgon kväll.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards