Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Sigge Svamphund - 14 juni 2008 17:50

I dag har jag haft en mycket aktivare dag.

När jag skulle gå ut i morse så försökte det regna så jag trodde att det skulle bli ytterligare en tråkdag.

Men det slutade lika fort (ni skulle ha hört vad matte svor över det).

Jag blev i alla fall skjutsad till Sagostigen och sen var det vidare ut i skogen.

Min favoritspagrop var det ännu mindre med vatten i nu.

Ägnade mej åt att träna med diverse träd i stället.

Måste ju hålla kroppen i trim.

Men titta här!

Min karriär som svamphund är inte över.

Det är alldeles kruttorrt i skogen men en Karl Johan hade det dykt upp.

Matte blev alldeles till sej över den.

Kan ju tala om att den blev en mycket god svampmacka när vi var hemma igen. Självklart fick jag en del av den.

Matte skulle gå till skärmskyddet på min etapp av Sörmlandsleden.

Nåt trist mänskligt om att sätta upp lappar så människor inte är så korkade att de börjar elda i skogen.

På väg dit så har jag ytterligare en mycket bra bäck som jag noggrant sköter om.

Titta här!

Inte en droppe vatten i bäcken!

Spelar ingen roll hur mycket jag blänger på matte hon kan inte fixa så jag får vatten i den.

Börjar det regna så lovar jag att gå ut frivilligt i det, bara alla mina bäckar och spagropar återgår till det normala.

En dag utan bad är ingen bra dag i min värld.

Självklart så badade jag mycket från alla mina bra badplatser.

Får vara glad att det i alla fall finns vatten i sjöarna så jag kan ta mina dagliga dopp.

Resten av dagen har jag inte gjort några spännade saker.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards