Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Sigge Svamphund - 12 juni 2008 18:29

Har haft mycket att göra idag. Mycket bra, gillar att vara en upptagen hund.

Först var jag i skogen en stund på förmiddan. Det är bra att det är svalare så att det går att vistas där igen. Hände inte så mycket i skogen, ägnade mej bara åt mina vanliga hundgöromål.

Sen fick jag åka med när matte skulle visa den andra kattvalpen för någon.

Nu är det tomt på kattvalpar här för den blev såld. Frid råder alltså igen.

När jag skulle åka tillbaka så blev det ännu bättre.

Jag blev skjutsad till mina brudar Mlou och Flisan.

Mycket trevligt eftersom det var ett tag sedan jag träffade dom.

Vi busade massor väldigt länge.

Här är jag och Milou.

Matte försökte få med oss alla tre på samma bild men det lyckades aldrig, dessutom höll kamera batteriet på att dö.

Här är Flisan. Hon ser lite lustig ut på bilden bara för att hon var mest intresserad av hundgodiset i mattes fickor.

Borde få åka till dom mycket oftare tycker jag,

När jag åkte hem från dom så trodde jag att mi sista stund var kommen.

Var ganska trött efter dejtandet så jag låg och halvsov i baksätet.

Märkte att matte stannade bilen och satte mej upp.

Alldeles utanför min bil så var de alldeles fullt med hundätande monster i form av såna där äckliga kor.

Jag morrade, reste ragg och skällde på dom. Trodde ju att det skulle ge sej på mej och bilen.

De hundätande monstren hade rymt från sin hage och människor höll på att fösa tillbaka dom till hagen,

Vet jag väl att de är opålitliga när de till och med tar sej ut ur hagar.

Tur att jag i alla fall hade skydd av bilen, fast jag tycker ju att matte borde ha stängt fönstret.

Hon bara skrattade åt mej och envisades med att påstå att kor är snälla och inte alls äter hundar.

Glömde ju berätta igår att matte fick ta på den där djurskyddsinspektören om hunden.

De ska hålla koll på den sa hon och matte ska ringa igen om hon ser att hunden är typ på rymmen eller ligger bunden ute hela dagen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards