Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Sigge Svamphund - 11 juni 2008 18:16

På förmiddan så försökte det regna flera gånger.

Men jag hade tur, slapp motionera då. Istället så behagade matte skjutsa mej till Grisöronaffären.

Mycket trevligt eftersom det var ett tag sen jag var där.

Skulle kunna handla hur mycket som helst, men som vanligt är det matte som styr över plånboken.

Ska nog ha loppis med alla saker jag hittar i skogen så jag får egna pengar att handla för.

I alla fall så fick jag köpa några smaskiga grisknorrar och en badleksak.

Hemma igen så hade det slutat regna.

Här är jag på väg till sjön med min nya badleksak i munnen. Tänk om den där slöa matte kunde fatta att det är bråttom till sjön!

Men låt bli kameran!

Jag vill testa min badleksak!!! Det är faktiskt viktiga göromål!

Jag valde alldeles rätt sak!

Jättebra att simma efter, dessutom flyter den bra.

Ännu bättre att det blåste för då drev den i väg lite längre än matte kan kasta och jag kunde simma mera.

Testade den från många olika badplatser och den är alldeles utmärkt. Ska jag ha med mej ofta till sjön.

Fast det luktade konstigt vid sjön.

Skogen brinner några kilometer bort och det kom massor med rök och brandlukt med vinden.

Regnet belv det inte så mycket med.

Matte säjer att 2 millimeter fyller inte på varken spagropar eller bäcken.

Hoppas mina bloggpolare där uppe i norr skickar ner allt regn hit.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards