Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Sigge Svamphund - 8 juni 2008 19:08

Idag har jag varit på sånt där människovalps dop.

Innan jag skulle åka dit så var jag och badade för att vara ren och snygg. Dessutom var det så hett att det var skönt att svalka av sej en del.

Det där dopet begrep jag inte så mycket av.

Prästen pratade en massa och så plaskade hon i vatten.

Här håller hon på och plaskar i vatten och säjer att han ska heta Liam Natahaniel.

Här är Liam tillsammans med sin gudmor.

Dopklänningen han har på sej är så urgammal att den är sydd till min matte.

Det här är Mattias mattes äldsta valp som är pappa till människovalpen Liam och hans mamma Jessica. Så syns min bästa kompis mattes  pappa bakom dom också.

Titta här.

De har såna där äckliga hundätande kor!

Matte trodde att jag skulle hälsa på dom. Skulle jag inte alls! De äter hundar och jag har faktiskt svår kofobi.

Fast jag träffade ju många av mina mänskliga bästa kompisar.

Så fanns det en massa gott käk och mycket gott fikabröd och tårta också.

Är väldigt mätt och belåten.

Dom här minigrisarna Maja och Danne kunde jag möjligen nosa lite på.

Tror inte att de äter hundar, men jag har ingen större lust att bli närmare bekant med dom.

Människovalpen Oliver var också där så jag fortsatte att träna honom i pinnkastning. Han lär sej snabbt.

Det var ju väldigt varmt att vara på dop så på väg hem skulle jag bada. Den sjön jag brukar bada i var upptagen av en massa människor.

Men matte visste om en annan sjö.

Nu har jag alltså provbadat en till och den var fullt godkänd. Hittade flera bra badplatser och simmade mycket.

Hunden från igår är det säkert flera som undrar över.

Vi såg inte till den varken levande eller död i morse. Sen träffade matte en människa som bor nära det huset. Hunden var hemma men nu utestängd på balkongen!!!!!

Innan vi åkte på dopet så hörde vi hur den satt och ylade och skällde.

Nu är det tyst men imorgon ska matte ringa till djurskyddsinspektören.

Fortsättning följer........

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards