Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 30 maj 2008 17:49

Ännu hetare idag.

Har alltså inte varit speciellt aktiv.

Fast igår kväll när jag skulle gå och ta mina simturer i solnedgången så träffade jag en ny tik. En sån där Malte och Snoken fast tjej. Trodde att min lycka var gjord. men inte......

Hon luktade så där alldeles väldigt gott och vi fick inte alls umgås.

Men dagen då.

Först så träffade jag en av alla mina bästa vänner. Mycket trevligt.

Men jag lyssnade på vad hon och matte pratade om.

Tydligen ska jag träffa henne imorgon också. Alltså jag ska gå ut ihop med henne. Hm, innebär passa huset och att matte tänker vara borta länge.

Sen fick jag åka till en sjö.

Idag var jag vid en som jag inte kollat sen i höstas.

Här är den sjön innan jag kollade simvänligheten.

Alla mina sjöar måste faktiskt kontrolleras ofta. Det är ett mycket viktigt uppdrag jag har detta med provsimningen.

Självklart var den precis lika simvänlig som vanligt.

Fast jag var tvungen att byta badplats när matte såg typ åtta snokar vara ute och simma.

Vadå, hon har ju sagt att ormar som heter Snok är ofarliga så jag begrep inte riktigt det där.

Titta!

Lyckan är total!

En ny dunk!

Fast den här dunken lyckades jag inte få med mej.

Den var full med gammalt vatten och väldigt tung. Kämpade länge men till slut så var jag tvungen att ge upp. Får väl göra ett nytt försök nästa gång jag är där.

Imorgon blir nog min blogguppdatering lite senare än normalt eftersom matte är upptagen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards