Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 27 maj 2008 17:48

Tråkdag.

Jag har fått fortsätta att vårda matte.

Fast hon skjutsade i alla fall mej till en av mina bra skogar. Jag har flera bra sjöar där så jag hade mycket planer.

Men mänskligt gnäll om att inte orka och inte må bra.

Fick bara gå till den första sjön.

Har ju en massa överskottsenergi så jag ägnade mej åt att flytta på ett litet träd som jag ansåg låg fel.

Släpade runt på det ganska länge.

Här tyckte jag att trädet fått en mycket bra placering så jag tänkte strunta i det.

Men matte påstod att man inte får lägga träd tvärs över vägar även om det nästan aldrig åker bilar där.

Blev tvingad att släpa bort det.

Det är min skog och alltså borde jag få bestämma var träden ska ligga.

Sen hittade jag det här trädet.

Tänkte flytta det också till ett i mitt tycke lämpligare ställe.

Fick inte hålla på med det för matte.

Hon påstod att hon inte orkade släpa bort det om jag övergav det.

Hörde ett hot om indragna bad också.

Jag såg till att bada massor från alla mina bra badplatser.

Tror fortfarande att om matte hade slängt sej i hon också så skulle hon vara frisk nu.

Nädå, sitta vid sjökanten och gnälla om att inte orka och åka hem och vila.

Ja,ja får vara glad för att jag i alla fall kom till skogen ett tag.

För sen har det varit mest ligga på soffan och hålla matte sällskap.

Matte hälsar och tackar för alla krya på hälsningar.

Hon tror att hon säkert kommer att vara frisk till jul eller så.

Jag hoppas att hon är frisk imorgon så det händer lite mer.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards