Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 25 maj 2008 17:37

Helt enligt planerna så fick jag åka till skogen i morse.

Mycket trevligt.

Jag var på den andra halvan av Sörmlandsledsetappen som jag sköter.

Självklart så hade jag en massa att göra.

Började med att kolla diverse spagropar och en bäck jag inte grejat med på ett tag. Är ju mycket viktigt att kolla plaskvänligheten i såna.

Snälla starka bloggkompisar, jag behöver er hjälp.

En klantig bäver har gnagt av ett träd och placerat det rakt över stigen.

Jag jobbade hårt med att försöka flytta på det men lyckades inte.

Matte pratar om motorsåg men det tycker jag verkar onödigt. Starka hundar ska ju klara sånt här.

Det här är min fina badsjö vid skärmskyddet.

Jag har många bra badplatser där.

Om någon vill ställa upp och hjälpa mej med trädet så är det bara 2 meter till sjön. Vad säjer du Molle?

Den här ängen gillar jag.

Utmärkt att köra riktiga racerlopp på.

Fast matte sa nåt om att agera fästingfälla.

Måste ju koppla av lite också när jag är i skogen.

Tyckte att matte skulle kasta den här lilla nätta pinnen åt mej.

Hon vägrade!

Påstod att jag inte alls behöver släpa runt på mindre träd.

Jag behöver visst släpa runt på såna, det är styrketräning och avkoppling i min värld. Hade det med mej ganska länge och brottades med det också.

Så jobbade jag lite som svamphund.

Lyckades nosa upp några stenmurklor till.

Så gjorde jag dagens fynd.

Enda huset på flera kilometer och jag var ju tvungen att kolla o det fanns något intressant där.

Titta vilken fin grön vattenkanna jag hittade!!!!!

Matte har en precis likadan så jag såg min chans att skaffa mej en egen.

Människor är missunsamma typer.

Jag hade väldigt skoj med den och tänkte ta med den hem till mina samlingar.

Men inte........

Matte försökte avleda min uppmärksamhet och gå iväg med den.

Inte alls, den var min och jag skulle ha den.

Det slutade med att jag fick koppel och var tvungen att passa ett träd medan matte gick iväg med mitt fynd.

Sen var jag tvungen att gå i koppel en lång stund för att jag inte skulle hämta den.

Alltså det jag hittar det tillhör mej och ska med hem!

Ja,ja jag passerar ju där ganska ofta så ännu är det inte avgjort var vattenkannan hör hemma.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards