Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 23 maj 2008 17:23

Min dag började väldigt tidigt.

När matte vaknar så vaknar jag, måste ju ha stenkoll på henne.

Idag var det tidigt uppe.

När jag varit ute så blev jag tvungen att passa huset.

Matte skulle passa den där hunden som inte är större än en kattvalp. Tycker fortfarande att jag borde få följa med och lära den en del om hundlivets väsentligheter.

Men när hon kom tillbaka så blev det väldigt bra.

Jag fick åka till skogen med Krokodilsjön, mycket trevligt.

Badade självklart en massa, men fortfarande inga krokodiler i sikte om nu nån undrar.

Kollade lite bakom en gammal lada.

Titta rena paradiset för en skrotsamlande hund som jag. Det där med skrot är mattes ord, jag föredrar att kalla det fynd.

Hade lite svårt att välja vad jag skulle ta för nånting.

Tillslut så bestämde jag mej för detta.

För länge sedan har det visst varit en sko eller stövel eller så.

Struntar i vad det varit passade mej perfekt att busa en massa med.

Har ju inte dunken kvar där så det gäller att ha andra bra saker.

Nästa gång jag är där ska jag nog fortsätta kolla i den där högen.

Stenmurklorna är inte alls slut som matte sagt!

Jag hade ett ärende i gamla traktorspår och sen var det bara att börja jobba som svamphund.

Min matte är ju synnerligen klantig för hon hade inget att plocka i.

Många murklor som ska hem då blir det problem. Men som ni ser så löste hon det med hjälp av jackan.

Lyckades göra ytterligare ett fynd.

Någon som har behov att något som varit en TV en gång i tiden?

Inte klok vad människor är konstiga.

De åker långt bort i skogen för att kasta gamla saker.

Jag har fått följa med till nåt som heter soptipp några gånger.

Sånt här passar nog bättre där, fast jag gillar ju att göra fynd i skogen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards