Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 18 maj 2008 18:02

Redan när jag vaknade i morse så var jag rastlös.

Var ju alldeles för inaktiv igår när det bara regnade.

Förstår inte varför matte inte alls var intresserad av att busa med mej och min anka direkt när hon vaknade.

När jag var ute första gången så regnade det.

Men sen hade jag tur.

Blev skjutsad till skogen.

Matte skulle kolla saker på min etapp av Sörmlandsleden och jag hade också en hel del att ordna med.

Det här är ett mycket viktigt arbete i min värld.

Den här spagropen var väldigt bra för den hade fått en massa mer vatten av allt regn. Jobbade mycket med den och flera andra också.

Simmade i tre av mina sjöar.

Den på bilden är bara en sjö ibland. Typ när det har regnat en massa och nu

var den sjö. Perfekt att simma i.

De andra två är ju alltid sjöar men det är ju väldigt viktigt att kolla simvänligheten regelbundet.

Det här gillar jag inte!

Just detta skulle matte titta på. Det har varit gamla väldigt ruttna spänger här och matte har tjatat om nya länge.

Det har varit folk där och fixat nya.

Förstår inte.............. de gamla dög utmärkt åt mej.

Jag tänkte inte ens gå på det här nya påfundet. Ska inte ändras på min etapp utan att jag är delaktig sen får matte säja vad hon vill.

Hon påstod att jag är konserverad eller vad det nu heter när man inte gillar förändringar.

Vadå, jag är Sörmlandsledens enda fyrbenta etappledare då borde jag ha mer att säja till om.

Med lite lockande så gick jag på de där nya spängerna och ok de är godkända även om jag inte alls är lika glad åt som som matte är.

Tack och lov så var min bra spagrop där orörd.

Måste ju hålla koll på dom till andra vandrande hundar.

Inte såg jag till nån Molle på jakt efter mej och ingen utmattad Sacco heller.

Ganska bra för jag fick alla korvbitar själv. Hade jag mött nån av dom hade säkert matte tyckt att de också skulle ha.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards