Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 17 maj 2008 17:39

Eftersom det bara regnat idag så har jag inget att rapportera.

Men det har ju inte undgått mej att Molle ägnar sej åt att förtvivlat leta efter mej utan att lyckas.

Så här kommer det lite ledtrådar till hur man enklast hittar mej.

Börja med att befinna dej i sörmland. Uppsala och Fjollträsk är riktiga nitlotter, där är jag aldrig.

Börja med att leta upp en sån här.

Alltså en skog, gärna en riktigt stor sån.

Nu kan det ju vara lätt att gå vilse i de stora skogarna.

Hitta en skog där Sörmlandsleden är framdragen. Då kan du följa såna här orange markeringar.

Nu har ju sörmlandsleden över 60 etapper och du ska ju inte behöva vandra alla för att hitta mej.

Leta efter etapp 22 den jobbar jag ofta på. Dessutom lovar jag att alla vattendrag och sjöar är i perfekt skick. För att inte tala om alla trevliga pinnar jag placerat ut till andra vandrande hundar.

Håll koll på liggande träd. Är de noggrannt avbarkade och det ligger flis på backen har jag varit framme.

Här är det lite problem kanske. Min etapp blir två. Men går du på stigen bakom tavlan så kommer du till Sagostigen där jag har mitt slott i den lila, lilla sjön.

Ett annat säkert tecken är bra spagropar.

Gärna med mycket lervatten i. Skulle du höra ett entoningt skällande så finns jag i närheten och jobbar i en.

En sjö.

Nu måste du verkligen hålla både ögon och öron öppna för här kan jag mycket väl vara. Tänk bara på att jag har väldigt gott om sjöar här så det kan bli ett större antal att kolla av.

Efter detta så borde ju Molle kunna hitta mej tycker jag.

För ganska länge sen hittade Sacco orange markeringar i sin skog och förstod att om han följde dom skulle han kunna komma till mej.

Fast ännu har jag inte sett till honom.

Om det inte regnar imorgon så ska jag till skogen och faktiskt sörmlandsleden så då ska jag titta extra noga om jag ser nån förvirrad Molle eller utmattad Sacco,

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards