Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 6 maj 2008 17:55

Måste säja att jag har haft bättre dagar.

På förmiddan så gick jag med matte och hälsade på nåt som ska föreställa en hund.

Jag är osäker på om det verkligen var en hund.

Men matte ska vakta den där underliga saken på torsdag så då ska jag visa bild. I dag glömde hon att ta kort.

Funderar på att använda henne i byteshandel med Sacco så jag får den där schäferbruden som gillar spagropar.

När jag skulle gå hem så gick vi genom en liten skog.

Jag hann bara sätta tassarna i den så hittade jag murklor. Hörde hur matte sa nåt om att hon skulle ha en murkelfri dag vad nu det är. Ja,ja de blev plockade.

Sen hände det.......

Jag vet att bilden är usel och det har visst nåt att göra med att matte just då var väldigt arg på mej.

Om ni tittar högst upp på bilden så skymtar det en svart klump.

Det är en katt som sitter där.

Alltså jag såg katten och tänkte bara hälsa på den, jag gillar ju såna.

Men katten blev rädd och klättrade jättehögt upp i trädet.

Jag fick skäll och så åkte kopplet på. Sen fick jag gå en bit och blev tvungen att passa ett träd.

Matte gick tillbaka för att se att katten verkligen tog sej ner.

Det gjorde den och försvann snabbt.

På eftermiddan så gick jag runt min sjö. Har ju inte haft tid med den på massor med dagar eftersom jag har haft så många andra sjöar att kolla.

På väg till den så kände jag den välbekanta murkellukten och då ett skutt över en bäck och uppför en slänt för att markera.

Ha,ha ni skulle ha sett när matte skulle ta sej till murklorna.

Männsikor är bra klantiga så hon gick långa omvägar och klättrade ner!

Så fick jag lite för bråttom till en av alla mina badplatser.

Stack långt före matte.

Får jag inte göra för hon vill ha koll på mej.

Vad tror ni händer?

Tillbaka kallad och sen fick jag sitta och passa den här långa bron.

Kan tala om att den är väldigt lång ungefär hälften syns på bilden.

Där var jag tvungen att sitta ensam och övergiven medan matte gick.

Fick inte komma förrens hon gav mej tillåtelse till det.

Bläääää, jag hade ju hittat en bra flaska som jag tänkt roa mej med i vattnet.

Fick inte bada vid den badplatsen heller!

Hoppas jag får en bättre dag imorgon.

Behöver erat medlidande!!!!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards