Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 5 maj 2008 17:51

Nu är det ju ett antal som svarat i min lilla tävling.

Ett svar är väldigt nära det rätta.

Så när jag var i skogen i dag så funderade jag på vad jag ska dela ut i pris.

Om det är en hund som gillar pinnar så funderar jag på att skicka den här lila nätta pinnsamlingen jag hittade idag.

Hittade detta konstiga också, kanske skulle det passa. Verkar vara nåt som är gjort av delar av gamla däck.

Så hittade jag nån skum gummibit. Den hade jag mycket skoj med så den kanske skulle kunna passa någon.

Eller varför inte en sån här saltsten?

Men då måste det vara en hund som är stor. Det är mycket irriterande att jag inte lyckades få bort den från pinnen. Jobbade faktiskt hårt med det.

Sen så klart så har jag ju varit i skogen med Krokodilsjön flera gånger senaste tiden.

Matte brukar prata om monstret i badrummet..............

Ja,ja ännu är inte tävlingen avgjord så jag ska fundera lite till.

När jag är i skogen och allra helst på min etapp av Sörmlandsleden så brukar matte alltid gnälla över alla människor som kastar en massa skräp. På leden så plockar hon alltid upp det och släpar hem (tänk om jag fick ta hem alla fynd!).

Men vad gör hon själv då?

Titta här, kastar bananskal i skogen!!!!!!!!

Det är väl nedskräpning eller?

Jag tog reda på det och bar det med mej länge bara för att lära henne att man inte gör så.

Nu påstod ju matte att bananskal gör inget för de blir jord.

Så hittade jag en ny svamp också.

Heter visst Toppmurkla så nu ska jag lära mej att leta efter såna också.

Förra våren så fanns det inga här så jag har aldrig sett en sån förr. Men för en skicklig svamphund som jag ska det väl inte vara några bekymmer att nosa upp fler såna.

Självklart så ägande jag tid åt en del spagropar och bad i ett par sjöar också. Men mina spagropar blir mindre och mindre.

Gillar jag inte. Måste ju hålla pälsen i trim.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards