Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Sigge Svamphund - 3 maj 2008 17:50

Började dagen med att tro att jag fortfarande sov och drömde.

Var och kollade vad badkrukan Sacco pysslat med och fick syn på en bild på honom där han simmar!

För att bota chocken så åkte jag till en av mina skogar.

Matte tyckte att vi skulle testa lite nya vägar där.

Alldeles utmärkt för jag hittade två nya sjöar.

Det är ju ett av alla mina ansvarsfulla arbeten att provsimma så många sjöar som möjligt.

Här står jag vid den ena sjön och väntar på att få slänga mej i.

Ganska irriterad på matte som ägnade sej åt att skriva en massa mänskligt krafs i en gästbok.

Hörde nåt om att när man är på en annan etapp av Sörmlandsleden så ska man minsann vara artig och skriva hälsning till den etappledaren.

Fullkomligt onödigt, det fördröjde mitt bad och dessutom är det en av alla mina bästa vänner som sköter den.

Kan ni förstå varför matte vägrade gå ut på bryggan och dessutom påstod att jag också skulle låta bli att vara på den?

Äntligen!

Slänger mej ut i sjön och den var väldigt simvänlig. Skaffade mej flera bra badplatser både i den och den andra sjön jag hittade. Hoppas jag kommer tillbaka till dom snart igen.

Självklart så gjorde jag ett fynd.

Eller jag försökte städa.

Tänkte använda diket som spagrop och då ska det inte vara konstiga slangar där.

Slet mycket med detta.

Fick bara bort en liten del, men jag hade mycket skoj med den. Den är också gömd på ett bra ställe i skogen så jag kan roa mej nästa gång jag kommer dit.

I morgon då är det tävlingsdags här igen!!!!!!

Verkar ju som om flera vill tävla igen och några hade ju missat min förra tävling.

Ska bara fundera på ett par små detaljer kring den.

Av den anledningen tänker jag inte berätta om jag jobbade som svamphund idag.

Håll utkik under morgondagen, då kommer tävlingen med regler.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards