Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 april 2008

Av Sigge Svamphund - 30 april 2008 17:14

Jag ska inte titta på nån eld ikväll.

Matte såg att de ska skjuta en massa såna där fyrverkerier som jag inte gillar. Alltså ska jag gå ut i god tid innan de börjar så jag hinner in igen.

Dagen har jag tillbringat i skogen.

Fick åka till en av mina stora skogar där jag inte varit sen i höstas.

Mycket trevligt för jag har ju självklart flera bra sjöar där.

Här står jag vid Skärsjön och väntar på att få kasta mej i för årets första dopp i den.

Precis lika simvänlig som förra året. Badae mycket från alla mina bra badplatser och så kollade jag självklart att den andra sjön också var lika simvänlig.

Hittade massor med stenmurklor idag också.

Men lite irriterande var det. I den här skogen brukar jag hitta mängder med kantareller och andra trevliga svampar. Självklart så kollade jag alla mina ställen.

Fanns inga svampar! Bara murklor och matte skrattade åt mej bara för att jag försökte leta kantareller nu.

Vadå, jag var ju faktiskt tvungen att kolla. Håller på med det på bilden. Brukar vara massor där men inte idag. Matte skrattade så hon knappt klarade av att fotografera mej.

Men jag hämnades.

I svampkorgen låg min påse med all belöningskorv.

Så ringde mattes telefon och hon ställde korgen på marken. Då passade jag på.

Stoppade nosen i påsen och satte i mej en massa korvbitar.

Matte blängde jättesurt på mej, men kunde inte säja nåt eftersom hon var upptagen med telefonen.

Men korgen tog hon upp snabbt som bara den.

Lovade ju en kattvalpsrapport och bilder.

Kolla på bilden!

En syn som börjar vara alldeles för vanlig just nu. Jag tror att jag ska äta och så sitter det en kattvalp i min mat!

Matte försökte ta en massa bilder på dom men ingen blev bra så ni får ge er till tåls nån dag till.

Men nu springer de runt överallt. Jättebusiga och tyvärr ofta när jag trött efter dagens slit har lagt mej under mattes säng för att sova. Då försöker de busa med mej!

Jag vill ha min nattsömn ostörd!

Som ni förstår så mår de jättebra. Matte tror att de kommer at bli lite långhåriga också.

Snart är det dags att börja leta nya hem till dom.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards