Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 april 2008

Av Sigge Svamphund - 13 april 2008 17:48

Imorse så blev jag utsläpad i äckligt regn.

Men som tur var så slutade det och då blev jag skjutsad till en av alla mina skogar.

Hade ju en massa murkelvalpar på tillväxt där. Alla hade blivit stora murklor så jag jobbade mycket som svamphund. Så hade det kommit en massa nya små murkelvalpar så jag lär få jobba där igen mycket trevligt.

Jag roade mej mycket i en massa trevliga spagropar också.

En syns ju på filmen i inlägget här under.

Ingen runda i skogen utan nåt bra fynd.

Dagens var mycket användbart för jag hittade faktiskt en hundleksak!

Det är inte första gången jag hittar nån sån i den skogen. Matte tror att det är räven som har snott dom från ett hus och sen släpat ut i skogen.

Jag bryr mej inte, det jag hittar är mitt!

Nu var det en sån där skoj knut som dessutom hade ett extra rep.

Hade mycket skoj med den och tog med den hem till mina samlingar.

Eftersom jag passerade en av alla mina sjöar så fick jag ju min dagliga dos av simturer också.

Jag har ju som sagt ett mycket stort vattenintresse och vid ett hus så finns denna vattentunna.

Det ingår i mina rutiner när jag passerar där att passa på och plaska en massa i tunnan.

Tur att huset används som jaktstuga så det är nästan aldrig nån där.

Anser att vattentunnan är min.

Ni som tyckte att jag hade mycket energi i gårdagens film.

Jag kan ännu mer, höll igen lite eftersom det var min premiär som filmstjärna.

Livet är till för att levas och ute ska det levas i minst 280.


Av Sigge Svamphund - 13 april 2008 15:15

I väntan på att rapport om min dag kommer så visar jag filmen från

en av dagens alla spagropar.

Där hade jag mycket skoj.

Molle, Tim med flera notera hur härligt lerigt vattnet är!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards