Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 april 2008

Av Sigge Svamphund - 6 april 2008 17:00

Kattvalparna verkar fortfarande må bra.

Paddis lämnar dom inte många sekunder och matte ger dom mat.

Men nu har matte sett att den ena kattvalpen är extremt sällsynt.

Hon trodde att den hade en smutsfläck och skulle tvätta bort den.

Bara det att den inte alls var smutsig utan har en svart fläck i det röda.

Enligt nåt som heter genetik så skulle den då vara en hona för det är visst bara honor som kan få den färgen. Men det är en hane som är sköldpaddsfärgad. Föds visst en på miljonen eller så.

Jag begriper ingenting. Vad då det är en kattvalp och ingen sköldpadda. Men matte som fött upp katter kan visst det där.

Visst tar kattvalparna massor med tid men jag gick i alla fall runt min sjö.

Turen var verkligen med mej för mina brudar kom!

Här är det min schäfergranne Bella som funderar på att bada.

Jag kastade mej givetvis ut i vattnet för att visa var det är bäst att simma.

Är ju expert på alla badplatser som passar hundar.

Här är min andra tjej sank bernharden Queen som också gillar vatten.

Jo du Molle, bada med två brudar samtidigt det är inte varje dag det!!!!!

Här håller jag och Bella på med lite bus.

Hade sällskap med dom hela vägen sen så jag visade fler bra badplatser och busade massor.

Måste säja att det var en ovanligt trevlig promenad.

Såg att han schäferslyngeln som raggar med hjälp av plychhjärtan inte trodde att jag skulle ha tid med dejter på grund av kattvalparna.

Så klart jag har!

Snygga tikar har ja alltid tid med. Dessutom var de mycket imponerade över alla mina bra badplatser.

Nu är det dags för kattvalpspyssel igen och efter det ska jag försöka hälsa på er alla.

Av Sigge Svamphund - 6 april 2008 08:16

En liten morgonuppdatering om kattvalparna.

Båda två lever och verkar må bra efter omständigheterna.

Matte ger som välling och Paddis pysslar med dom hela tiden.

Fast mej fräser dom åt. Jag vill ju bara ge dom uppmuntrande pussar!

Matte har vägt dom för att kunna hålla koll så de inte går ner i vikt.

Idag hoppas jag på en vanlig normal hunddag.

Rapport om dagen kommer till kvällen.

Just ja

TACK FÖR ALLA UPPMUNTRANDE KOMMENTARER!!!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards