Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 april 2008

Av Sigge Svamphund - 2 april 2008 17:25

Har varit länge i skogen och gått (läs sprungit) långt.

Gjorde en del skojiga fynd också.

Det här är en så kallad kallkälla på Sörmlandsleden. Inte på den etapp som jag sköter ihop med matte utan grannetappen. Här ska vandrande hundar och människor kunna hämta vatten. Alltså mitt mycket ansvarsfulla arbete att kolla vattenkvaliteten. Borde jag få göra på alla ledens drygt 60 etapper.

Som vanligt så grejade jag väldigt mycket i en massa trevliga spagropar.

Hittade en ny variant men den var inte speciellt bra.

Ligger ju en stor sten mitt i den så det var mycket svårt att greja i den.

Det här vet jag inte riktigt vad det är.

Skum grej men jag hade mycket skoj med den.

Hade gärna tagit den med mej hem. Men som vanligt fick jag inte göra det.

Ja,ja jag vet var den finns tills nästa gång jag går där.

Matte hade en påse med en massa god korv med sej.

Här kopplar jag av med att gå ett trevligt korvspår.

Så hittade jag en massa stenmurklor idag också. Riktigt många som hade gått från valpstadiet till att bli så stora at de gick att plocka.

Perfekt för jag fick korv varje gång jag hittade såna.

Trodde att jag skulle få murkelsås på mitt torrfoder idag.

Men inte det.

Matte påstod att de ska torkas och så ska de ätas nån annan gång.

Hoppas att det där nån anna gång är snart.

Just ja, självklart så badade jag en massa i två av mina sjöar också. All onödig is är borta så det är badbart överallt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards