Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Sigge Svamphund - 28 mars 2008 17:47

Tänk om man som hund kunde begripa sej på människornas underliga tankesätt.

Det mesta är ju fruset här och jag får ju jobba hårt för att hitta spagropar och andra trevliga saker.

Igår blev det ju ett par bra lerinpackningar.

Idag så hade jag tur. Hittade tre användbara spagropar och hade sån tur att jag fick gå till min å. Passade alltså på och ta några rejäla simturer. Efter simningen så jobbade jag ganska mycket i en bra spagrop.

Om jag får säja det själv så var min päls i topptrim och jag luktade väldigt gott.

Men så var det då den där människan matte.

Jag vet ju att människor har extremt underutvecklade nosar och luktsinne.

Hon påstod att jag stank av både det ena och det andra.

Gjorde jag inte alls!

Gammalt lervatten luktar gott!

Väl hemma så såg jag det där illvilliga leendet som jag bara alltför väl vet vad det innebär.

När jag försökte gömma mej så hade hon stängt dörren till sovrummet.

Jag som hade planerat att lägga mej under sängen och stanna kvar tills hon glömt vad hon tänkt göra.

Insläpad i tortyrkammaren och utsatt för en ordentlig tortyromgång.

Till och med den där äckliga schampooflaskan kom fram.

Får väl i alla fall vara glad att hon inte tog kort på mej med en massa lödder i pälsen.

Torkad med handduk bara för att jag inte skulle blöta ner hela lägenheten.

Handdukar är en onödig uppfinning!

Bara att ruska ordentligt på hela kroppen och springa snabbt några varv så är jag torr.

Hon som påstod att jag stank innan tortyren.

Inte alls.

Nu stinker jag av äckligt schampoo.

Ville inte alls höra det mänskliga tjatet om att nu är jag fin i pälsen och luktar gott.

När jag var ute för en stund sen så var jag orolig för att träffa nån av alla mina brudar.

Undrar vad de skulle ha trott om mej som jag luktar nu.

Imorgon ska jag leta spagropar, många spagropar!

Kära bloggkompisar jag behöver ert medlidande!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards