Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Sigge Svamphund - 6 mars 2008 17:46

Haft mycket att göra idag igen.

På förmiddan så gjorde jag ett fynd.

Var vid min sjö och inspekterade onödiga isen som faktiskt verkar försvinna igen. Kunde ta lite simturer från olika ställen vilket kändes väldigt bra.

Så hittade jag en båt.

Båtar är trevliga saker.

Jag vet att om jag är i en sån så får jag komma till ett mysigt ställe som heter ö. Mina bästa vänner mattes föräldrar på på en sån där liten ö på sommaren. Gissa om jag tycker att det är trevligt att hälsa på där.

När jag hittade båten idag så tänkte jag att om jag satte mej i den kanske jag skulle komma till den där ön.

Men båten låg på land och dessutom upp och ner. Kämpade ganska mycket med att försöka få ordning på den men lyckades aldrig.

Den där oförstående matte hon bara skrattade åt mej.

Dessutom påstod hon att det var alldeles fel sjö.

Sen åkte jag till Eskilstuna och passade människovalpen Oliver.

Var väldigt jobbigt.

Inte att passa människovalpen för han är lättpassad men jag var ute och gick med honom.

Det luktar ju så förtvivlat gott överallt och finns så mycket nytt att titta på.

Gick förbi ett hus och i ett fönster så var det nån som matte känner.

Såg vad jag trodde var en ny bästa hundpolare, men han bara svor åt mej och såg ut som om han tänkte kasta sej ut genom fönstret och äta upp mej.

Ska alltså inte umgås med honom om han är så grinig.

Nu är jag ganska trött efter en intensiv dag.

På bilden funderar jag på hur jag ska få ordning på båten.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards