Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Sigge Svamphund - 25 februari 2008 18:07

Tycker ju att jag är en välväxt och vältränad hund i mina bästa år.

Men idag insåg jag att jag behöver bli längre eller få hjälp av nån med lite mer längd.

Fyller ju 4 år på söndag så jag lär väl inte bli längre tyvärr.

Var i skogen och inspekterade en av mina sjöar. Länge sen jag besökte just den. Sist låg onödiga isen på hela sjön men i dag kunde jag bada från alla mina ställen.

Så fortsatte jag långt bort i skogen. Hittade en sjö till som matte visst sett på kartan. Mycket badvänlig den också.

Men det var då jag fick mitt akuta behov av att bli längre.

Hittade en pinne och ovanpå pinnen så satt det nåt som jag ansåg vara mitt. Inte för att jag riktigt vet vad det var men jag skulle ha det. Matte säjer att det är en saltsten åt älgarna. Bryr jag mej inte om ansåg att det var mitt byte. Men hur jag än hoppade och försökte klättra så fick jag inte tag på den.

Någon som har något tips på hur jag ska få tag på den?

Elaka matte vägrade självklart hjälpa mej. Nåt om att älgarna skulle ha den ifred,

Så nåt viktigt.

Jag har hört hur människorna pratar om att en massa får plågas i Australien för att människorna ska ha deras ull.

Tydligen så flår de delar av  skinnet från dom utan bedövning.

Tänk om människor kunde ge f-n i våra pälsar!!!!!

Hjälp till att protestera genom att gå till www.namninsamling.com/merinoull och skriva på namninsamlingen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards