Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Hade ingen bra

Av Sigge Svamphund - 24 februari 2008 18:40

början på dagen.

Eller den började faktiskt redan mitt i natten.

Jag hade tydligen tuggat på något olämpligt igår för jag var tvungen att väcka matte mitt i natten. Behövde akut gå ut.

När jag kom ut så ösregnade det! Blä, jag som avskyr regn!

Ja,ja jag var inne lika fort igen och kunde fortsätta att sova.

Efter morgonens promenad så märkte jag att matte tänkte ge sej iväg nånstans. Var fullt inställd på att följa med.

Men inte det inte.

Nädå, passa huset!

Funderade mycket på vad hon ägande sej åt för roliga saker som jag missade.

Hon behagade ju komma hem igen och hade en av mina bästa vänner med sej. Mycket trevligt eftersom jag inte träffat henne på väldigt länge.

Men jag fick höra att hon minsann varit på nåt möte med Sörmlandsleden utan mej.

Inte bra. Jag är ju faktiskt utsedd till Sörmlandsledens första fyrbenta etappledare sen den gången jag hade hjälpt matte att måla markeringar så jag hade en massa orange fläckar i pälsen. Då var det faktiskt anställda där som utsåg mej till etappledare. Alltså borde jag ha fått följa med.

Jag har ju stenkoll på alla spagropar, bäckar, åar, sjöar och andra vattensamlingar på flera av ledens etapper. Hade ju verkligen varit på sin plats att jag fått fälja med och informera om läget med dom.

Nädå, matte hade bara hälsningar med sej till mej.

Men jag tog i alla fall med min bästa kompis på promenad här.

Gick runt min sjö så jag visade ett större antal av mina badplatser och några spagropar också.

Måste ju hålla bekantskapskretsen välinformerad om såna viktiga ställen.

Idag blir det ingen bild för jag hade ingen som jag tyckte passade.

 
 
Ingen bild

Cavvetjejerna

24 februari 2008 21:01

Du kanske hade blitt lite kall om lilla maggen efter alla dina spa-vistelser.
Godnattgos från Cavvetjejerna

 
Sacco

Sacco

24 februari 2008 22:05

Du verkar ha fått en trevlig dag till slut i alla fall, trots nattens elände och att matte inte tog dig med på mötet.

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

malte o snoken

24 februari 2008 22:26

Vi tror du var jättestilig med orangefläckar!! Vi brukar ha vita när matte målar om hemma.../malte o snoken

 
Sacco

Sacco

25 februari 2008 17:16

Självklart byter jag bort pinnarna mot tjejen! Bytt är bytt, kommer aldrig mer igen:)

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards