Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Sigge Svamphund - 21 februari 2008 18:26

Mycket att göra idag.

På förmiddan så inpekterade jag min sjö.

Mycket nedslående för onödiga isen låg överallt! Fanns ingenstans attt ta ett dopp. Till och med min bra bäck var täckt av iseländet.

Försökte få gå till ån men fick inte. Matte påstod att vi inte skulle hinna med den rundan eftersom jag skulle åka och passa människovalpen.

Sen var jag i Eskilstuna och passade människovalpen.

Begriper fortfranade inte vad matte ska med och göra. Vi skulle klara oss alldeles utmärkt utan henne.

Förresten så tror människovalpen att matte också heter Sigge. Han kallade henne för det flera gånger. Måste ta tag i det där att få honom att förstå att det är mitt namn.

När vi skulle åka hem så träffade jag de där trevliga typerna som heter poliser igen.

De gillar att vinka in matte i sina kontroller.

Jag gillar såna där poliskontroller. Brukar vara trevliga typer som säjer att jag är fin.

Som vanligt så försökte jag få blåsa i den där apparaten. Men poliserna är lite griniga med den. Säjer alltid att jag inte får blåsa utan det ska matte göra.

Ja,ja hon var nykter och hade körkortet med sej så vi fick åka vidare.

Nu är jag ganska trött efter dagens övningar.

Har ingen bra bild från idag så istället får ni se en bild på min ena bra badsjö. Fast tittar ni riktigt noga så syns jag som en svart skugga nere till höger.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards