Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Sigge Svamphund - 26 januari 2008 18:26

Bra dag.

På förmiddagen hade matte den goda smaken att skjutsa mej till Sagostigen.

Vet precis vad det innebär när vi svänger in där.

Då ska vi ut på Sörmlandsleden och jag får sköta min älskade bäck.

Visst jag har ju många bra bäckar men den i Rosmossen är min favorit.

Gick en ordentlig runda i skogen där. Matte skulle visst kolla om det hade fallit träd över leden.

Mötte ett gäng med jägare så det grusade mina planer en del. Hade ju planer på att titta till min sjö och kanske ta några simturer. Men det pågick visst jakt där så jag fick inte gå dit.

Hörde hur jakthundar skällde på nåt vilt flera gånger.

Naturligtvis så städade jag bort en del grenar som blåst ner på stigarna.

Kollade en massa spagropar också.

Skötte om bäcken väldigt ordentligt på massor med ställen.

På ett ställe så låg det ett mindre träd i bäcken. Ska inte ligga träd i den så jag slet ordentligt för att få bort det.

Var så upptagen med trädet att jag inte märkte nånting annat.

Men helt plötsligt fick matte väldigt bråttom och sa att vi skulle gå. Begrep absolut inte varför jag var tvungen att ha koppel på mej en stund.

Jag hade inte märkt att ett stort vildsvin hade stått och stirrat på mej bara några meter bort!

Vildsvinet försvann lika fort som det dök upp. Matte tror att det var jägarnas hund som skrämt upp det.

På bilden så planerar jag för bästa sättet att få trädet ur bäcken.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards