Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Ny omröstning och lite annat

Av Sigge Svamphund - 23 januari 2008 18:19

Började dagen med att träffa en av alla mina tjejer.

Tyvärr så fick vi inte busa för hon börjar lukta så där väldigt gott.

Varför ska människor alltid lägga sej i???

När jag var på min dagliga skogsrunda så hade jag tur. Fick gå till min å och där var det ingen äcklig is. Alltså passade jag på och simmade en massa.

Sen ägnade jag mej åt mer skogsarbete genom att släpa bort träd och pinnar som var felplacerade.

Eftersom det var minusgrader så blev min päls jättefin av all rimfrost.

Detta toppade jag med lite grenar i pälsen.

Kände mej mycket attraktiv. Tänkte att om jag skulle möta nån snygg tik så skulle hon förstå att jag är en stark arbetsvillig hund som sköter min hälsa genom vinterbad.

Tyvärr så träffade jag ingen snygg tik.

Däremot den där konstiga hunden som inte bryr sej om andra.

Hans matte och husse gnällde igen att det var mycket pinnar och träd på stigarna där de gått.

Jaha, jag måste alltså iväg och städa där, har inte varit i den delen av skogen sen det stormade.

Så tyckte de att det var förskräckligt att jag badade nu.

Frågade matte om hon inte var rädd om mej.

Hm, fick matte bestämma så skulle jag nog inte få bada nu. Men jag är ju en smart hund som insett vinterbadandets hälsofrämjande effekter och ser till att ta det i egna tassar. Förresten så vet jag att simmning är bra träning och jag är ju noga med att hålla mej i topptrim.

Nu byter jag omröstning.

De flesta som röstat läser min blogg varje dag och som god tvåa de som kollar ett par gånger i veckan. Det var ganska många som var här för första gången också.

Nu vill jag istället veta vad ni tycker om vinterbadande.

 
 
Molle

Molle

23 januari 2008 18:58

Vilken härlig promenad du verkar ha haft,, tänk att alltid finns det dom som lägger sig i... Min matte har kollat det där med bad, efersom jag oxå är en badande vovve... om leder är okey är det rättså okey, men om man har fel på lederna så ska man inte bada om det är kallare än 17 grader i vattnet,,, med andra ord så är det inte bra för lederna att bada i kallt vatten, för dom kan ta stryck,, men ett dom o sen att man håller sig varm efer är nog ingen fara ,, här går det inte att bada .. bara is.. må väl molle

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elfie

24 januari 2008 08:25

Matte verkade må ovanligt bra igår, så jag släpade med henne på en långpromenad... Jag ville kolla på hästarna i Vilsta och se om det fanns något vatten kvar i ån (det stod i tidningen häromdan att de skulle tappa ur Eskilstunaån...??!!) Det FANNS vatten -men under isen. Så jag gjorde ett stort hål där i strandkanten och la mig ner på magen. Men jag var lika fort uppe igen -det var ju svinkallt! Konstigt -så var det inte när jag var där sist... fast det var ju i augusti nångång. Jag fattar inte hur du bara kan simma -fryser bara jag tänker på det.
Idag mår matte inte bra, så det blir väl bara ett par kvartersrundor -suck!
Simma lugnt, Sigge!

 
Benzon

Benzon

24 januari 2008 12:35

tjeeeena jaaa varför ska de alltid läga sig i ...synd du inet fick forsätta leka å ha det skojsigt nästa gång får ni båda ryta i å säja vad ni tycker i fråga eller hur ;0)) bada åhh jag vill oxå bada jag älskar å bada.. inte sjutton räe kallt näää man har väll päls å jag håller med dej bra du håller dej i toppform ..tänk att du har sååå mycket å städa.du borde få nått pris som du håller på..ja för de soms ka städa där egentligen de slipepr ju det nu å nån uppskattning borde du ju få..typ skönhets bad med valfri flickvänn massage go mat å dryck massa godis å bara ha skoj på nått fin spa med amssa leksaker en hel helg elller varför inte en hel vecka..jaaa omd u får pris så hojta så kan jag komma dit oxå..idag är det latdag här blev för mcyket träning i går så jag rä faktiskt tröööööttt..må gott å ha en fin dag..kramiz benzon ps matte skriver å frågar i helgen el nästa evcka då vad det där med mailinglistan var för nått ..hon är inet så duktig än så det rä väll ingte för henne kanske.. okiedokie..ds

http://benzann.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards