Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Sigge Svamphund - 21 januari 2008 17:55

Idag har jag inspekterat min sjö.

Mycket trevligt för den är nästan helt isfri igen.

Alltså tog jag en massa simturer från flera av mina noga utvalda badplatser.

Träffade en människa som belv mycket imponerad av att jag var ute och simmade bland isflaken.

Han hade hört talas oom en svart hund som alltid badar och frågade om det möjligen var jag.

Så klart det var jag!

Känd både för att jag är så duktig på att leta svamp och mitt badande.

Inte illa.

Eftersom det blåste så mycket härom dagen så hittade jag mycket jobb också.

Låg träd både här och där som jag jobbade hårt med att flytta på.

Jag borde alltså omgående få inspektera alla mina skogar. Antar att det finns massor med jobb som väntar på mej.

Fallna träd ska ligga där jag finner det lämpligt och ingen annanstans.

Tur att jag är vältränad och skaffar mej mer energi genom vinterbadandet.

På bilden är jag sysselsatt med att flytta på en björk som jag tyckte låg på fel ställe.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards