Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Skogsförbud

Av Sigge Svamphund - 19 januari 2008 18:26

Ytterligare ett dumt mänskiligt påfund!

Jag har inte fått vara i skogen idag!

Det ingår faktiskt i mina hundliga rättigheter att vara i skogen varje dag.

Nu påstod matte att jag inte alls fick gå dit för det stormar ute.

Jaha, och???

Skulle det vara nåt hinder mot att vara i skogen?

Hörde en massa om att det skulle kunna rasa träd där. Trodde faktiskt att hon lärt sej att jag är urstark och lätt släpar med mej träd.

Skulle säkert inte vara nån match att släpa bort såna som blåser omkull.

När jag var ute för ett par timmar sen så flög det en massa grenar i luften. Jag tyckte det var jätteskoj och matte var som vanligt mindre road.

Människor har bra konstiga åsikter ibland!

Alltså har jag haft en ganska tråkig dag och inte så mycket att rapportera.

Fast jag har hört talas om att det ska hända en massa imorgon.

Hoppas jag verkligen.

 
 
Kaj

Kaj

19 januari 2008 18:35

Hur kan hunden skriva?

http://spiceupyourlife.blogg.se

 
Sigge

Sigge

19 januari 2008 19:56

Jag är en smart hund så skriva är inga bekymmer. Har ett helt gäng med bloggande hundpolare som också skriver.
Bara att placera tassarna på tangentbortet o sätta igång.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
benzon

benzon

22 januari 2008 23:08

hahaha så kontsig fråga från kaj sigge ..klart vi kan skriva å tala oxå för den delen eller hur..vi är ju smartare än de där tvåbenta..fast vi inte skryter omd et ..å vi låte dom tro bara attd e är dom som är de som listar ut sakerna annars blrie ju såååååå sura osv...jo du jag ska sussa nu men kommer tebax i morgon matte rä liite bättre å har lovat busa med mej lite då..å så kan jag ta hennes andra dator å blogga lite okej..ha en fin natt kramizzz

http://www.raberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards