Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Sigge Svamphund - 16 januari 2008 17:41

I dag har jag funderat ut ett förslag till en ny lag.

Det finns ju ett gäng lagar som skyddar oss hundar men en viktig saknas.

Slippa gå ut när det regnar!

Det regnade redan när jag skulle ut första gången i morse. Gjorde som vanligt lyfte på benet och tänkte gå in igen.

Nähä, medsläpad för att jag skulle göra både det ena o det andra.

Trodde att jag skulle kunna tillbringa resten av dagen i fåtöljen.

Inte det..........

Utsläpad igen. Matte sa att vi bara skulle gå en liten sväng. Hennes nos rinner alldeles väldigt så nån långrunda var inte att tänka på.

Tydligen har vi olika uppfattning om avstånd.

Jag tyckte att runt kvarteret skulle vara lagom eftersom det regnade lite mindre just då.

Nädå, runt min sjö är tydligen en liten runda!!!

Vadå, det tar en timme att gå den rundan.

Visst jag passade ju på att bada naturligtvis men det kunde faktiskt inte uppväga att det av och till regnade ganska mycket.

Det var då jag kom på att det borde skapas en lag om att man som hund ska slippa gå ut när det regnar.

Bryter ens ägare mot den så ska man få skadestånd i form av smaskiga grisdelar typ öron eller knorrar, gott godis, rolig leksak eller vad man som hund finner lämpligt.

Tror att jag ska lämna det förslaget nånstans.

Kanske ska starta en namninsamling också. Finns säkert massor med stackars hundar i min situation som tvingas ut i det äckliga regnet.

Resten av dagen har jag ägnat mej åt att slappa i fåtöljen, myckt trevlig sysselsättning regniga dagar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards