Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Sigge Svamphund - 15 januari 2008 18:00

Idag fick jag åka till en av mina skogar som jag inte varit i på länge.

Den är väldigt bra för jag har två sjöar och en bäck på ett litet område.

Självklart så badade jag i ena sjön.

Vid bäcken hittade jag på en ny lek. Forsade massor med vatten så jag släppte pinnen i vattnet sen jagade jag den. Mycket trevlig lek som jag kunde ha fortsatt med hela dagen.

Men matte skulle ha med mej längre bort i skogen.

Var bra där också med en massa spagropar och lite svampar.

Sen när jag skulle gå tillbaka kände jag en obekant lukt.

Började spåra och gillade inte alls doften så jag morrade ordentligt.

Bara för att varna djuret om det var i närheten.

Matte hon tittade och tittade för att kanske få se djuret eller spår av det.

Jag fortsatte att spåra och glömde allt annat.

Var tvungen att markera mitt revir väldigt ofta och morrade hotfullt även när jag gjorde det.

Glömde till och med både bäcken och sjöarna när jag passerade. Var så upptagen med spåret efter djuret.

Nästan hela vägen till bilen kunde jag följa det och hela tiden så morrade jag. Kände ett starkt behov av att sätta skräck i det om det var i närheten.

Några spår lyckades matte aldrig se och inte djuret heller.

Men matte har kontaktat nån för att ta reda på om nåt speciellt djur har setts i mina skogar. Fortsättning följer när hon fått svar,

På bilden så leker jag pinnleken i bäcken. Alltså innan jag hittade spåret av okända djuret.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards