Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Sigge Svamphund - 3 januari 2008 17:25

På min dagliga skogsrunda så ägnade jag mej åt skönhetsvård.

Måste ju hålla pälsen i topptrim.

Så här gör man skönhetsvård enligt mej.

*Ut i skogen

*Rulla dej i snön (ofta och mycket)

 *Plaska i många bra spagropar

*Rulla dej ännu mera i snön

*Hitta gärna en bäck och utför vattenarbeten i den

*Ännu mera snörullning.

Förhoppningsvis så är det dessutom ett par minusgrader.

Då från pälsen det fantastiska utseende som min har på bilden.

Men det finns ett MYCKET stort problem och det är oförstående människor.

Tro inte att jag fick behålla mitt fantastiska utseende.

Bara vi närmade oss bebyggda trakter så började matte muttra om att jag såg ut så jag inte borde visa mej i såna.

Dessutom påstod hon att jag stank av gammalt lervatten.

Hm, jag var ovanligt vacker och luktade väldigt gott om jag får säja det själv.

Vi mötte människor och en skrattade åt mej!!!!!!!

Kände mej mycket förnedrad, skratta åt min pälsvård. på vägen hem hade jag dessutom toppat allt ovanstående med en massa snökocklor på benen och under magen.

Hemma igen så var det raka spåret till tortyrkammaren.

Vadå, jag torterades ju till jul det räcker väl?

Världen är inte rättvis.

Här gör jag allt för att sköta min päls exemplariskt så förstör matte allt!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards