Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under november 2007

Av Sigge Svamphund - 23 november 2007 18:03

Idag få fick jag följa med till det där som kallas besiktiga bilen.

Ingår i mina hundliga rättigheter eftersom bilen är min.

Mycket spännande ställe, kan verkligen rekomendera andra hundar att följa med när deras bilar ska dit.

Alla som jobbar där hälsade på mej och tyckte att jag var så fin och trevlig.

Vet jag väl att jag är men alltid trevligt att höra.

Tyvärr så fick jag inte hjälpa till när de skulle kolla min bil. Nädå, matte satte sej på en stol och höll i mej. Fast det satt en annan människa där också som jag smörade för.

Såg mycket som jag hade kunnat tänka mej att hjälpa till med.

De som jobbar på det där stället tyckte tydligen så bra om mej att de vill träffa mej igen. Fast de skylllde på att de vill titta på bilen igen.

Den där verkstan som lagade den igår hade gjort nåt fel.

Alltså var jag på den också. Fick sitta i bilen medan den hissades upp så jag hade den där bra utsikten igen.

Det där som han gjort fel är ordnat och nästa vecka ska jag få åka och hälsa på alla mina nya bästa vänner på besiktningen igen.

Innan bilen skulle besiktigas så var jag i min favoritaffär Grisöronaffären i Flen.

Jag vet ju var den där skojiga leksaken är gömd så jag hämtade den alldeles själv. Busade med den ett tag.

Så handlade jag lite goda grisöron åt mej. Som vanligt kunde jag ju ha handlat en massa mera om inte matte lagt sej i. Idag upptäckte jag söta kaniner men inte fick jag köpa nån sån inte. Taskigt!



Av Sigge Svamphund - 22 november 2007 18:01

Haft mycket att göra idag.

Började dagen med att följa med och lämna min bil på verkstan.

Sen gick jag till skogen.

Hittade en ny bra spagrop som jag grejade väldigt mycket med.

Dessutom så hittade jag massor med svamp också, mycket trevligt att få leta sån igen.

Hörde att matte pratade om att vi nog ska titta i flera skogar. Hoppas jag verkligen.

När jag varit med och hämtat min lagade bil så kom människovalpen Oliver och hälsade på mej.

Mycket trevligt.

Idag hade han sin mamma med sej också. Var ett tag sen jag träffade henne så jag visade min uppskattning på alla tänkbara sätt.

Människovalpen rör på sej nu. Det kallas för att han kryper.

Bryr mej inte så mycket om vad det kallas för. Han är mycket roligare nu.

Vi lekte en del med en av mina leksaker också.

Så är det jättebra när han sitter i sin stol och äter.

Numera så kan vi samarbeta. Jag sätter mej bredvid stolen så brukar han ge mej nåt att äta. För att inte tala om allt gott han tappar på golvet.

På bilderna så är det min nya spagrop och så en bild när jag väntar på att Oliver ska ge mej av sitt kex.

Av Sigge Svamphund - 21 november 2007 18:03

Inget skoj alls det här.

Idag så har jag gått runt min sjö. Gick inte att bada nånstans.

Försökte ha sönder isen på flera ställen men den var alldeles för tjock.

Hm, jag trodde ju att jag skulle kunna ta några bad till.

Istället roade jag mej med att leta efter pinnar som matte gömde i skogen.

Trevlig sysselsättning när det inte går att bada eller leta svamp.

Träffade ett par nya trevliga hundtjejer också. Busade en del med dom.

Blev ingen bild på det för min klantiga matte hade inte laddat kamerabatteriet så det tog slut.

Måste alltså lära henne att göra det så viktiga bilder inte missas. Typ på snygga tikar och sånt.

För övrigt så har det mest varit grått och regnigt idag så jag har inte gjort så mycket.

Av Sigge Svamphund - 20 november 2007 18:24

Haft en ganska normal hunddag.

På förmiddagen funderade jag på om jag kanske ska vara bilmekaniker när det inte finns svamp och det inte går att bada.

Följde med matte till bilverkstan.

Det är nåt fel på min bil som måste lagas.

Verkstan är en trevlig inrättning med många spännande saker och så fanns det trevliga människor att smöra för. Hade nog kunnat hjälpa till med alla möjliga göromål där.

Ska visst lämna min bil där om ett par dagar så den blir lagad.

Jag behöver ju ha den så matte kan skjutsa mej till viktiga ställen som andra skogar, grisöronaffären, bästa vänner, sjöar osv.

Så hade jag tur och träffade en av alla mina tjejer.

Numera har jag ju ett stort antal och jag är kär i allihopa. Tur att de inte vet om varandra.

På bilden så är det Sankt Bernhardstiken som ibland är hos min granne.

Henne gillar jag.

Hon orkar inte busa så länge men vi har trevligt i alla fall.

Resten av dagen har jag ägnat åt mina vanliga sysselsättningar.

Av Sigge Svamphund - 19 november 2007 18:48

Idag har jag haft en mycket upptagen dag.

Började med att följa med och byta däck på min bil.

Mycket spännande för jag satt kvar i bilen när den hissades upp .

Hade väldigt bra utsikt över verkstan.

Sen åkte jag till Eskilstuna och handlade med matte. Eller hon handlade och jag passade bilen.

Efter det så hälsade jag på mina bästa kompisar hennes föräldrar. Var ganska länge sen jag var där sist.

Lyckades tigga till mej lite matrester och så provsmakade jag det som skulle bli deras lunch.

Konstaterade att köttet var fullt ätbart. Kunde ha ätit mycket mera men det fick jag inte.

När jag kom hem igen så var jag i skogen.

Nästan all snö är borta nu, skickade ju den vidare till Tuffa.

Hittade en del svampar.

Så träffade jag en människa i skogen. Trevlig typ som kastade pinnar åt mej. Borde alltid finnas såna i skogen.

Av Sigge Svamphund - 18 november 2007 17:25

Ha, nu har jag överbevisat matte igen!!!

Gick till en av alla mina sjöar idag. Hörde nåt om att det säkert låg is så jag kunde glömma det där med bada.

Jaha, kunde hon ju tro då.

Väl vid sjön så såg jag en lämplig pinne ute på isen.

Alltså stack jag ut och hämtade den. Jätteskoj när isen gungade och knakade under tassarna. Matte sa en massa annat om att halka och göra sej illa och annat dumt tjafs.

Jag vet vad jag håller på med!

Gav pinnen till matte, slog med tassarna och hoppade lite på isen sen hade jag ett lämpligt hål.

Med mycket övertalning så slängde hon den en liiiiiiiiiten bit. Men isen gick ju sönder medan jag simmade så jag passade på att simma lite extra.

Fick faktiskt pinnen kastad två gånger i vattnet.

En massa mänskligt klagande om kallt osv. Det är inte alls kallt bara uppfriskande så klirrar det så skoj om isflaken när man simmar.

Men det roliga tog ju slut.

Avslutade med att rulla mej ordentligt på hårt packad snö.

Bilderna visar händelseförloppet.

På väg hem så träffade jag ett par trevliga hundar. Hade sällskap med dom ganska länge.

Deras matte trodde inte att jag var rikigt klok som fortfarande badade.

Nu har det ju blivit riktigt varmt och snön håller på att försvinna.

Jag hoppas att det innebär att isen också försvinner så jag kan fortsätta bada ett tag till.

Hört att om snön försvinner så ska jag få leta svamp i veckan.

Av Sigge Svamphund - 17 november 2007 18:34

Kände mej lite övergiven en stund idag.

Blev tillsagd att passa huset och så försvann matte.

Men jag hörde minsann att hon var ute på gården. Inte nog med det jag hörde att min bästa kompis Marcus och människovalpen Oliver också befann sej där.

Tydligen skulle Marcus fixa nåt med min bil, borde ha fått följa med ut och hjälpa till.

Fast sen kom de in allihopa. Marcus grejade med nånting och så fick jag följa med ut. Var nån nummerskylt som skulle sättas fast på min bil.

Försökte övertala Oliver att kasta pinnar åt mej. men han fattar visst inte hur man gör. Jag la flera stycken i hans konstiga vagn han åker i men han kastade inte åt mej.

Gick en promenad med honom i alla fall. Eller jag rastade Marcus medan matte skjutsade på Oliver.

Sen bjöd jag Marcus på fika och Oliver skulle äta sin mat.

Perfekt för jag lyckades som vanligt tigga till mej en del smakprov.

Om inte annast så går det bra att slicka rent människovalpens händer.

Jag står ut med det mesta som Oliver hittar på men idag försökte han dra ut en tand på mej!!

Tog tag runt en av mina hörntänder och drog!

Hallå, jag vill faktiskt ha tänderna i behåll!!!!!

Så försökte han som vanligt sno en av mina leksaker. Jag tyckte att vi skulle leka med den och han trodde som vanligt att han skulle ha den alldeles själv. Slutade med att matte tog den!

Visar en bild på mej och människovalpen där vi sitter och filosoferar på golvet. För en gångs skull så drar han mej varken i pälsen eller öronen.

Resten av dagen har jag bara ägnat åt mina vanliga hundgöromål

Av Sigge Svamphund - 16 november 2007 17:35

Har fortsatt min kamp mot monsterslangarna idag.

Fortfarande så dyker det upp såna på alla möjliga ställen.

Hittade ett par stycken nya.

Undrar om dom förökar sej på något märkligt sätt?

I alla fall så gick jag i vanlig ordning till anfall och försökte få grepp om dom.Lika omöjligt som alltid.

Så slöt jag mina käftar av stål runt slutet av en av monsterslangarna.

Då hände det!!!!!!

Det lossnade nånting!

Jag var mycket stolt över att äntligen lyckats få tag på i alla fall en del.

Gick med stort allvar inför att döda min monsterslangstrofe.

När jag var säker på att den var riktigt stendöd så busade jag massor med den.

Bara för att ha riktig koll på den så har jag tagit den med mej hem.

Som vanligt hade matte en massa åsikter om att jag inte alls behövde den eller att vi skulle lägga den i soptunnan.

Min trofé i soptunnan!? Nu går det väl i alla fall för långt?

Ja,ja hon fick ge sej och jag har den här hemma.

Tror jag ska börja samla på olika trofeer.

På bilderna så syns det när jag dödar den och så när jag använder den för bus.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards