Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 september 2007

Av Sigge Svamphund - 11 september 2007 17:47

Idag så åkte jag till en av alla mina skogar med matte.

Väl i skogen så bestämde jag mej för att ta en alldeles egen runda.

Alltså drog jag iväg.

Hamnde på en gård där jag träffade en ny bästa kompis. Tänkte kolla hur det såg ut inne i huset och kanske bjuda mej på nåt gott.

Hörde att matte ropade och visslade på mej men tänkte att hon kunde sysselsätta sej själv en stund medan jag var upptagen.

Blev bjuden på en kaka och fasthållen.

Fick gå och sätta mej i min nya bästa kompis bil.

I mitt halsband så har jag en bricka med ett telefonnummer ifall jag kommer bort.

Hörde hur min nya kompis ringde och sen ringde matte.

En SUR matte kom och hämtade mej.

Hon var så tacksam mot min nya kompis och beviset för att systemet med brickan fungerar.

Men jag låg mycket illa till.

Var tvungen att gå länge i koppel i skogen.

Hur lätt är det då att leta svamp?

Finns nästan inga svampar och dessutom vara tvungen att vara kopplad.

Men jag fick vara lös igen och då försökte jag blidka matte genom att faktiskt leta upp några svampar.

Tydligen hade hon mest varit orolig för att jag skulle ha försvunnit eller blivit skadad.

Kanske ska tänka mej för innan jag rymmer nästa gång (om jag ens gör om det).

Idag visar jag en bild på mej där jag har min snygga reflexväst på mej.

Nu känner ni igen mej i skogen om vi skulle mötas.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards