Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av Sigge Svamphund - 15 augusti 2007 18:22

Idag har jag inte gjort så mycket så jag har en svamplektion istället.

Idag så är det Mandelriska.

Den där svampen som matte påstår att jag har problem med.

Jag kan faktiskt markera den om jag vill.

Men lite klurigt kan det vara för den luktar inte svamp utan har stark lukt av fisk och skaldjur.

Inte så konstigt att det är svårt för en hundnos tränad på olika svampdofter.

Den är inte så vanlig men i år verkar den växa överallt.

Jag och matte hittar den oftast på stigar eller i kanten av dom.

De som är på bilden är inte så stora men den kan bli väldigt stor.

Om den bryts så kommer det fram vit saft som luktar fisk/skaldjur.

Det är riktigt underhållande att se matte plocka den och klaga över att den stinker.

Hon har visst nåt som heter fiskfobi och avskyr allt som har med såna att göra.

Jag har inte själv fått smaka på mandelriska för matte ger bort alla till nån hon känner som aldrig hittar såna. Tycker faktiskt att hon kunde bjuda mej på en sån stuvning ovanpå torrfodret.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards