Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Sigge Svamphund - 14 augusti 2007 19:09

Läste bland kommentarerna i morse att jag skulle gå beröm i tidningen idag.

Sånt är ju alltid trevligt.

Men inte fanns det nåt på tidningens hemsida inte.

I stället så åkte jag till Sagostigen och träffade en av mina bästa vänner. Mycket trevligt för vi gick en lång runda i skogen.

Fast jag fick gå i koppel ganska mycket i början.

Passerade nämligen ett ställe med fiskdammar. Självklart nåt för mej att provsimma trodde jag.

Men inte det.............

Matte förbjöd mej att ens tänka tanken att ut och simma i dammar med ädelfisk.

Men till slut så fick jag springa som jag ville.

Perfekt.

Letade upp en hel del svamp till både matte och min bästa kompis. Hon är bra för det finns alltid hundgodis i hennes korg.

På dagens bild så håller jag på och markerar kantareller.

Idag så spårade jag upp ett par sorter som jag inte sett på länge.

Trattkantareller och rödgul trumpetsvamp De kommer snart i min svampskola.

Hade tur så jag kunde ta en massa uppfriskande bad i min bra badsjö också.

Men väl hemma igen så var det nåt på gång.

Mycket riktigt jag råkade ut för passa huset.

När matte väl behagade komma tillbaka så hade hon varit hos mina bästa kompisar Marcus, Cissi och människovalpen Oliver.

Cissi fyllde visst en del år idag.

Hade verkligen varit på sin plats att jag hade fått följa med och gratulera henne.

Om inte annat fanns det säkert en massa gott fikabröd där.

Att jag fick smaskiga kakor i skogen har jag alldeles förträngt.

Tyckte mest att livet kändes djupt orättvist.

Fast matte hade skaffat pappersupplagan av tidningen-

En av medlemmarna i min fan club har en matte som jobbar där. Hon hade skrivit en massa trevliga saker om mej och mitt svampletande och bloggande i sin krönika.

När det kommer i nätupplagan så ska jag länka till det. Fast min stackars beudrarinna fick mer nedsättande ord bara för att hon inte kan leta svamp.

Hm, kanske skulle ha kurs för andra hundar så de slipper bli offentligt förnedrade av sina mattar och hussar?


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards