Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Sigge Svamphund - 1 augusti 2007 17:36

Nu ni alla mina nät och verkliga fans!!!!!!!!!!

Jag ska bli KÄND svamphund.

Idag har jag varit i skogen tillsammans med en journalist från en av våra lokaltidningar.

Har blivit intervjuad om hur det är att vara svamphund och visat mina kunskaper.

Titta på bilden där jag snällt sitter och svarar på alla frågor.

Matte var nervös innan och var rädd för att vi inte skulle hitta nån svamp eller att jag skulle strunta i att leta efter den.

Självklart så hittade jag svamp, att hon aldrig lär sej att jag ALLTID hittar svamp. Fast jag hörde minsann hur matte muttrade om att jag var okoncentrerad ibland när jag tyckte att jag var tvungen att visa alla snygga pinnar i skogen.

Passade på att visa hur jag sköter min älskade bäck i Rosmossen också.

Så hade jag sån tur att vi gick till min sjö.

Visade självklart att för att bli en effektiv svamphund så måste man ta uppfriskande simturer.

Alltså jag anser att det är mycket viktigt att tala om att är man i skogen så ska bra pinnar bäras på, bäcken skötas och självklart badas i lämplig sjö.

Men ibland var det lite skumt.

Jag markerade svamparna och tänkte fortsätta.

Varje gång blev jag tvungen att komma tillbaka och markera dom igen. Då låg det helt plötsligt godis på svamparna.

Hade visst nåt  med att hon skulle hinna med att ta kort när jag markerar.

Normalt så får jag inte hålla på och stoppa nosen i svampkorgen.

Men helt plötsligt så var det tillåtet och det fanns Frolic bland svamparna.

Hade visst också nåt med den där fotograferingen att göra.

När det kommer med i tidningen så lägger jag in en länk här så ni kan läsa om alla mina intelligenta uttalanden.

Nu ska jag nog ägna kvällen åt att träna på att skriva snygga autografer.

Har hört att kändisar gör sånt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards