Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 16 juli 2007 20:05

Åkte till skogen imorse.

Idag var jag på mattes etapp av Sörmlandsleden, den som jag är biträdande etappledare för.

Var ju ett tag sen jag var där.

Alla kantarellvalpar hade blivit kantareller. Mycket jobb för mej och mycket godis.

Hittade faktiskt några andra svampar som jag kan också.

Mate fotograferade dom så bara bilderna kommer ur kameran ska jag visa dom.

När vi närmade oss sjön så var jag helt inställd på bad.

Det händer ju att matte försöker blåsa mej på det.

Men idag var jag extra smart.

Jag nosade upp ett gäng kantareller.

När matte var upptagen med att plocka dom så drog jag.

Min plan gick i lås för efter ett tag dök matte upp och slängde pinnar i sjön så jag fick bada.

Jag tyckte att jag behövde kontrollbada ytterligare en av mina badplatser.

Måste ju ha koll på dom ifall vandrande hundar vill bada där.

Alltså stack jag till nästa ställe.

Lika badvänligt där och dessutom växte det massor med kantareller i vägkanten.

Sen ägnade jag mej åt att leta reda på lite andra svampar också.

Försökte ta med mej den gamla älgskallen idag också, men samma visa som sist.

Matte anser inte att det är en lämplig leksak.

Tråkiga människor!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards