Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 15 juli 2007 19:35

Det är jobbiga tider för mej nu.

I morse så var jag med matte till vårt superhemliga kantarellställe.

Som vanligt hur mycket svamp som helst. Fast jag var tvungen att passa ett träd en stund.

Matte hittade massor med svamp långt in under buskar och tuckte inte att jag skulle trassla in mej där.

Sen var jag oh hälsade på en av mina bästa kompisar i Malmköping eftersom matte skulle lämna kol från den där kolmilan där.

Fikade där, fast jag bjöd mej bara på ett par goda mackor.

Sen hittade jag ännu mera kantareller här hemma.

Nu har jag varit och plockat såna där konstiga hjortron.

Det fanns inte så väldigt mycket och jag har kommit på att jag inte tycker om såna. Smakade på ett och det var inte gott.

Klarade i alla fall av att markera även såna.

Fast jag hittade en del svamp där också.

Känner mej som en extremt upptagen svamphund just nu.

Det är hårda tider med svamp varje dag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards