Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2007 19:04

Kattvalparna har lärt sej att ta sej ner från vinden alldeles själva.

Mycket trevligt för nu kan jag börja uppfostra dom ordentligt.

Fast när ytterdörren är öppen så måste de vara instängda. Jag har inte tid att kolla kattvalpar hela tiden. Mitt hundliv innehåller ju andra viktiga göromål.

Men de är inte lite fräcka de där kattvalparna.

Imorse så tänkte jag äta lite frukost.

Men i min matskål ovanpå maten satt en kattvalp.

Trodde ju att den skulle flytta på sej så jag fick äta.

Nä då, han satt kvar och morrade och fräste åt mej medan han försökte äta upp min frukost.

Jag puffade lite försiktigt på honom med nosen men då morrade han ännu mera.

Vet ju hur elak Penny Pök kan vara mot mej så jag backade försiktigt.

Ville inte ha en ilsken kattvalp hängande i nosen eller så.

Ja,ja tillslut så behagade han gå iväg från min matskål så jag kunde äta min frukost.

Imorgon ska jag ha en mycket aktiv dag har jag hört.

Först ska jag åka till Skottvång och titta när de tänder en kolmila och sen ska jag åka till mattes son som fyller 30 år.

Allt det där innebär att jag antagligen kommer att få umgås med många av mina bästa vänner.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards