Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 11 juli 2007 18:34

Idga har jag haft en perfekt dag.

Imorse så höll matte på och bryggde kaffe och bredde mackor, det innebär skogen.

Vi åkte iväg och mötte en av alla mina bästa kompisar.

Jag fick en present av henne.

En hel påse med smaskigt Frolic!!!!

Sen var vi i en av mina jääteskogar hela dagen.

Alldeles perfekt för jag har många svampställen och trevliga badställen där.

I början hade jag inte riktigt tid att leta svamp. Hade bråttom till min sjö.

Människorna hittade tydligen en massa svampar, men jag stack före till sjön. Var ju tvungen att kolla att badplatsen var ok.

Den var lika bra som den brukar men eftersom det varit torrt så var det lite svårt att simma ibland jag fick springa i vattnet i stället.

Fikade där och åt en av mina mackor. Alltid bra med extra energi i skogen.

Sen letade jag upp massor med svamp.

Vid nästa bad och fika ställe så badade jag ännu mera och passade på att äta upp mina andra mackor.

Då hände det!

Jag stod och plaskade i vattnet när matte kom och satte på mej kopplet.

Begrep ingenting brukar aldrig behöva koppel där.

Två människor och en hund hade dykt upp.

Hunden var en väldigt snygg tik så jag slapp kopplet igen och busade mycket med henne.

För första gången så har jag badat ihop med en tjej!

Mycket trevligt med en vattenintresserad tjej som gillade att simma.

Hon borde vara där varje gång som jag är i skogen.

Blev lite kär i henne.

Men människorna sa att vi skulle fortsätta att plocka svamp så jag var tvungen att överge min nya bekantskap.

Hittade massor med mera svampar i skogen.

Nu är jag väldigt trött men känner mej mycket nöjd med min dag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards