Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 10 juli 2007 19:54

Idag har jag varit i skogen här hemma och grejat med mina spagropar.

Behöver ju sköta dom ibland.

Mitt perfekta luktsinne sa mej att det var nån i min skog.

Jag drog iväg för att kolla vem det var.

Hörde hur matte ropade och visslade men jag hade inte tid med henne.

Var nära djuret men hann aldrig ifatt.

Till slut gav jag upp och letade reda på matte.

Hon var arg för att jag dragit iväg och inte kommit.

Hörde att hon visst hade ringt till Minou och Tilda för att kolla om jag stuckit dit.

Vi fortsatte genom skogen och då fick jag syn på djuret igen.

Försökte dra iväg en gång till.

Men det är visst fortfarande förbjudet att springa efter älgar.

Vadå, jag vill ju bara kolla om det kan vara en blivande bästa kompis.

Har hört att det väntar en väldigt trevlig dag imorgon.

Ska visst till skogen tillsammans med en av mina bästa kompisar.

Det innebär heldag i skogen, en massa svampletande och bad i flera av mina sjöar.

Ser jag fram emot.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards