Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2007 19:37

Matte höll sitt löfte om skogen.

Jag har alltså varit ute och hittat hur mycket kantareller som helst.

Det stället är superhemligt så matte smyger runt där.

Personligen så tycker jag att det är lite larvigt att hon viskar till mej när vi är där.

Alla mina kantarellvalpar hade blivit kantareller.

Matte plockade och plockade. Korgen blev full, så hade hon en påse i fickan som också blev full. Till slut så tog hon av sej jackan och plockade i den.

Det är faktiskt jättejobbigt att vara svamphund när det är såna där mängder.

Jag markerar och markerar och hjälper till att plocka och så står det hela tiden nya svampar framför nosen.

Som vanligt tog mitt godis slut så jag fick smultron istället.

Tänk om matte kunde inse att hon ska ta med en säck hundgodis när vi åker dit.

När vi kom till bilen så mötte vi en vägjobbare.

Han sa att han aldrig hade sett så mycket svamp. Dessutom ville han köpa mej när han hörde att jag är superduktig svamphund.

Men jag är inte till salu.

Resten av dagen har matte bara rensat svamp.

Hon säjer att vi fick ihop 30 - 35 liter idag.

Jag visar en bild på mina bästa kompisar Marcus, Cissi och människovalpen Oliver.

Den är tagen på hans dop igår.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards