Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2007 18:52

Ägnat mej åt en förbjuden sysselsättning idag.

Skulle gå och hämta posten när det hände.

Jag kände lukten av en främmande katt.

Bestämde mej blixtsnabbt för att jag skulle undersöka närmare vem det var.

Men katten sprang och jag efter.

Behöver jag tala om att matte blev väldigt arg?

Hon röt åt mej och kastade mitt koppel efter mej.

Katten ville inte alls bli bekant med mej utan klättrade högt upp i ett träd.

Då var det bara att ge upp och gå tillbaka till den väldigt arga matte.

De katter som jag bor ihop med har jag inte en tanke på att jaga. Vet att det är förbjudet och ingen hund med självakting tänker ens tanken vad det gäller Penny Pök.

Så hittade matte (hm, jag satt i min bil jag) en svamp som jag brukar plocka.

Den heter Stolt fjällskivling.

Visar en bild på den.

Matte ska inte alls åka och glo i vägkanterna när hon kör min bil då ska hon titta på vägen.

Nu tvärnitade hon och hoppade ur bilen bara för att ta svampen. Orättvist hon skulle ha släppt ut mej istället.

Blden har jag lånat ev en av mattes kompisar som heter Lena.

Är ju fortfarande teknikstrul så matte ska köpa en annan dator till mej så jag kan visa egna bilder.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards