Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 5 juli 2007 19:25

Idag har jag skaffat mej nya bästa vänner.

Åkte med matte till Sagostigen.

Där var det några som matte kände som hade människovalpar med sej.

Alltid trevligt med såna.

Jag visade självklart var det växer kantareller. Måste ju visa att jag är en duktig svamphund.

Fikade tillsammans med dom och jag lyckades se så hungrig ut att jag fick rester av deras mackor.

En av människorna som var med människovalparna ska jag träffa igen i höst.

Hon och en del andra ska visst komma och hälsa på mej och leta svamp i mina skogar. Låter mycket trevligt tycker jag.

På eftermiddan så försökte jag anställa mej hos grannarna.

När jag och matte skulle hämta posten så höll en granne på och släpade ris.

Perfekt jobb för mej tyckte jag.

Men matte påstod att jag skulle sprida ris överallt så jag fick inte jobbet.

Nästa granne höll på med en vattenslang.

Ännu bättre arbete för mej.

Nähä, hon stängde av vattnet när jag kom eftersom mitt intresse för vatten är allmänt känt här.

Fast de busade i alla fall en del med mej och bollen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards