Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 2 juli 2007 20:12

Idag har jag räddat en av kattvalparna.

Paddis tycker ju att de ska bo på vinden. Fast matte tar ner dom så de vänjer sej vid mej och en massa annat.

Jag låg ute på min veranda när jag hörde ett konstigt ljud.

Så kommer den ena kattvalpen utspringande.

Förstod ju att den är för liten för att vara ute.

Matte hon märkte som vanligt ingenting. Kattvalpen såg ut som om han tänkte fortsätta nedför verandatrappen.

Då insåg jag att jag var tvungen att påkalla mattes uppmärksamhet.

Jag gick in och gnällde och såg till att få henne med mej.

Hon fick tag på kattvalpen innan han hade tagit sej ner på backen.

Finns ju massor med saker som är farliga för kattvalpar. Rovfåglar, rävuslingen och sånt.

Efteråt fick jag massor med beröm för att jag varit duktig och sagt till.

Jag visar en bild på den kattvalpen.

Förövrigt så har jag varit en massa iskogen idag.

Var och plockade en massa kantareller på förmiddan. Massor med kantarellvalpar fanns det också.

Så var jag i skogen här hemma ikväll.

Matte fotograferade mej i två av mina spagropar.

Bara hon för ordning på de där tekniska sakerna så ska jag visa en massa nya bilder.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards