Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Sigge Svamphund - 1 juli 2007 18:28

Idag har jag varit i Rosmossen och skött om min bäck ordentligt.

Fanns faktiskt lite vatten i spagropen också.

Inledde med att skaffa mej en rejäl lerinpackning i den.

Sen skötte jag bäcken ordentligt på många olika ställen.

Det är fortfarande alldeles för lite vatten i den. Måsta alltså stå ut meden massa mera äckligt regn.

Trodde att matte insett hur skoj det är att plaska i bäckar för jag kom på henne med att stå i den.

Men nädå ännu har hon inte kommit till insikt. Skulle visst bara titta på nån trädsvamp på andra sidan.

I Rosmossen sitter det ju diverse skyltar om naturreservat och Sörmlandleden och annat mänskligt krafs.

Jag tycker att jag borde få egna skyltar vid bäcken.

Typ att det är min bäck och att jag ensam sköter den. Bara så att andra vattenintresserade vandrande hundar förstår att jag jobar hårt med att hålla bäcken i trim.

Hittade lite kantareller och såg ännu mera kantarellvalpar.

Alldeles utmärkt nu blir det mycket vara i skogen.

Har hört att jag nog ska få åka och titta om en massa kantarellvalpar har blivit kantareller imorgon.

Idag visar jag en bild på människovalpen Oliver. Var ju ett tag sen jag visade honom sist.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards